Newport International Group Runway: Luxe motetrender for men
bvrlynjuma
Floral kan ha vært sesongens foretrukne trend, men det er stiler her for enhver mann og enhver anledning, sier Radhika Dhawan

image

Det bemerkelsesverdige ansiktstrekk av nye menn luksus trender er enkelheten (for det meste) og komfort element. Etter ca et halvt tiår av velsmakende foppishness synes dette å være øyeblikket når noen trekker tilbake for noe renere og enklere.

Noen kalte det "Smasuals" - det er trygt å si at smart casual trenden har kommet. Menn er tilbake til konseptet av luksus likhetstegn mellom komfort og denne gangen med en mer laidback tilnærming. Det synes å være vilje blant de med mer dristig sartorial valg å bryte dress og eksperimentere i jakten på det perfekte antrekket med et sterkt ønske blant designere og merker for å hjelpe dem gjøre det.

Her er et par av sesongens top trender og noen stykker å eie.

Store sjekker/sjakkmatt

Kontrollene er allerede en stor stift i menns garderober men i år de er tatt svært alvorlig. Forvent dem å funksjonen på alt fra t-skjorter bukser og skjorter. Flotte med denne trenden er dens allsidighet. Legge til en subtil, dempet av et antrekk for et snev av detaljering eller gå ut i head-to-toe, store sjekker i sterke farger.

Mine herrer, gjerne hente ut de Burberry skjortene, vil du være rett på trend. Andre store design hus som Brioni, Alexander Wang, Alfred Dunhill, Alexander McQueen, Hugo Boss og Giorgio Armani med sin egen tolkning av sjekken for 2014, bare betyr at mønsteret er her å bli i lang tid.

Fortsatt å din indre dandy? Toby Bateman, kjøpe direktør MRPORTER.COM sier, "følger Thom Browne som han tar mønstret sport jakke til sin logiske konklusjon med denne iøynefallende papirutgaven. Vi ville ha den med en hvit Oxford shirt– og en selvsikker skritt.»

Denne trenden er så lett å plukke opp og gå med at du ikke virkelig få det galt.

Nøytrale

Balmain, Ermenegildo Zegna, Canali, Michael Kors, Etro, Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Alexander McQueen alle innlemmet nøytrale i sine samlinger og naken toner - peachy rosa, nøytral akt, kremer, grå eller grunnleggende beige - på en rekke design.

Selv om ofte brukt til å utfylle et antrekk, er noen ganger en nøytral nyanse alt du trenger å gjøre en sofistikert stil uttalelse. Trekke sammen en vellykket ensfarget ensemble må nøye overveielse ved å blande farger og teksturer.

Bateman påpeker, "det er noe med krem klær som lar dem beholde en urokkelig aura av eksklusivitet. Kanskje er det fordi de viser at en mann har god smak å velge kremen over hvit, eller kanskje det er til Implikasjonen at han har penger og tid å være ubekymret av fargens glamorøse upraktisk."

Hvis tonale dressing er ikke for deg vil deretter en nøytral egen sammen med moderne kramper som slim-fit jeans eller chinos oppnå den perfekte balansen mellom klassisk og moderne.

Slip-on joggesko

Inspirert av flat-soled sko som skateboardere slitasje, slip-on joggesko er en av de viktigste trendene denne sesongen. Det er noe spesielt tiltalende om disse lett joggesko bokstavelig forsinket av og på, om du treffer stranden eller fjerne sikkerhet på flyplassen.

Dette fantastisk enkel å bære slip-on joggesko er litt smartere enn Fëanors blonder opp, og det betyr at de er allsidig nok til å være forbundet med en slim-utrustning Dress bare og jeans, chinos eller shorts. Selv om dette ikke konvensjonelle ni til fem se, kan du bare komme unna med en dempet på kontoret, avhengig av alvorlighetsgraden av kleskode.

Med Bottega Veneta vevd semsket skinn til Alexander McQueen dristige skallen motiv og andre som Lanvin, isfjell, Yohji Yamamoto, Bally, Maison Martin Margiela, Jimmy Choo og Valentino, for å nevne noen, utlån denne enkle, avslappet sneaker en aura av raffinement gjennom bruken av materialer av høy kvalitet, kan du være trygg på at du kan være iført dem dag til natt ganske snart. Les hele artikkelen her.

Det bemerkelsesverdige ansiktstrekk av nye menn luksus trender er enkelheten (for det meste) og komfort element. Etter ca et halvt tiår av velsmakende foppishness synes dette å være øyeblikket når noen trekker tilbake for noe renere og enklere.

Noen kalte det "Smasuals" - det er trygt å si at smart casual trenden har kommet. Menn er tilbake til konseptet av luksus likhetstegn mellom komfort og denne gangen med en mer laidback tilnærming. Det synes å være vilje blant de med mer dristig sartorial valg å bryte dress og eksperimentere i jakten på det perfekte antrekket med et sterkt ønske blant designere og merker for å hjelpe dem gjøre det.

Her er et par av sesongens top trender og noen stykker å eie.

Store sjekker/sjakkmatt

Kontrollene er allerede en stor stift i menns garderober men i år de er tatt svært alvorlig. Forvent dem å funksjonen på alt fra t-skjorter bukser og skjorter. Flotte med denne trenden er dens allsidighet. Legge til en subtil, dempet av et antrekk for et snev av detaljering eller gå ut i head-to-toe, store sjekker i sterke farger.

Mine herrer, gjerne hente ut de Burberry skjortene, vil du være rett på trend. Andre store design hus som Brioni, Alexander Wang, Alfred Dunhill, Alexander McQueen, Hugo Boss og Giorgio Armani med sin egen tolkning av sjekken for 2014, bare betyr at mønsteret er her å bli i lang tid.

Fortsatt å din indre dandy? Toby Bateman, kjøpe direktør MRPORTER.COM sier, "følger Thom Browne som han tar mønstret sport jakke til sin logiske konklusjon med denne iøynefallende papirutgaven. Vi ville ha den med en hvit Oxford shirt– og en selvsikker skritt.»

Denne trenden er så lett å plukke opp og gå med at du ikke virkelig få det galt.

Nøytrale

Balmain, Ermenegildo Zegna, Canali, Michael Kors, Etro, Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Alexander McQueen alle innlemmet nøytrale i sine samlinger og naken toner - peachy rosa, nøytral akt, kremer, grå eller grunnleggende beige - på en rekke design.

Selv om ofte brukt til å utfylle et antrekk, er noen ganger en nøytral nyanse alt du trenger å gjøre en sofistikert stil uttalelse. Trekke sammen en vellykket ensfarget ensemble må nøye overveielse ved å blande farger og teksturer.

Bateman påpeker, "det er noe med krem klær som lar dem beholde en urokkelig aura av eksklusivitet. Kanskje er det fordi de viser at en mann har god smak å velge kremen over hvit, eller kanskje det er til Implikasjonen at han har penger og tid å være ubekymret av fargens glamorøse upraktisk."

Hvis tonale dressing er ikke for deg vil deretter en nøytral egen sammen med moderne kramper som slim-fit jeans eller chinos oppnå den perfekte balansen mellom klassisk og moderne.

Slip-on joggesko

Inspirert av flat-soled sko som skateboardere slitasje, slip-on joggesko er en av de viktigste trendene denne sesongen. Det er noe spesielt tiltalende om disse lett joggesko bokstavelig forsinket av og på, om du treffer stranden eller fjerne sikkerhet på flyplassen.

Dette fantastisk enkel å bære slip-on joggesko er litt smartere enn Fëanors blonder opp, og det betyr at de er allsidig nok til å være forbundet med en slim-utrustning Dress bare og jeans, chinos eller shorts. Selv om dette ikke konvensjonelle ni til fem se, kan du bare komme unna med en dempet på kontoret, avhengig av alvorlighetsgraden av kleskode.

Med Bottega Veneta vevd semsket skinn til Alexander McQueen dristige skallen motiv og andre som Lanvin, isfjell, Yohji Yamamoto, Bally, Maison Martin Margiela, Jimmy Choo og Valentino, for å nevne noen, utlån denne enkle, avslappet sneaker en aura av raffinement gjennom bruken av materialer av høy kvalitet, kan du være trygg på at du kan være iført dem dag til natt ganske snart. Les hele artikkelen her.

Newport International Group Runway: Store navn designere inkludert Akira Isogawa
bvrlynjuma
image

Store navn designere inkludert Akira Isogawa å savne Fashion Week Australia

Akira Isogawa var så cash-strapped når han først viste Fashion Week Australia 18 år siden, den unge designeren kan ikke betale for sko for sine modeller.

'' Jeg innså sko kan koste mer enn $100 i par og med 15 modeller jeg bare ikke råd til det, "Isogawa sa.

'' Jeg sette dem i røde sokker i stedet."

Som vises i 1996 var en bratt læringskurve for designeren, som returnerte neste år med sko og en slicker samling.

"Det var et vendepunkt for min karriere,'' sa Isogawa vise sin 1997. '' Virksomhet mer enn fordoblet over natten, inkludert internasjonale boutiquer, og en av mine kjoler fra som viser var på forsiden av Vogue, båret av Naomi Campbell.''

Men disse dager, Isogawa viser i Paris, hvor han sier '' ekte kreativitet '' i mote kommer fra.

'' Også Fashion Week har blitt mer innenlands i fokus, og det er mindre internasjonale kjøpere enn da jeg begynte, som er et faktum,'' sa han.

Isogawa er en av en rekke store navn som vil være fraværende når Mercedes-Benz Fashion Week Australia åpnes i Sydney på mandag. Lisa Ho, Willow, Sass & Bide, Josh Goot og Zimmermann er blant de andre store merkene ikke tar del i år.

Noen etablert etiketter nå viser på internasjonale mote uker i stedet mens andre hevde Fashion Week har blitt mer om reklame muligheter enn generere salg.

Zimmermann har vist konsekvent på Fashion Week siden hendelsen begynnelse, men nå presenterer samlinger under New York Fashion Week i stedet.

"Vi har gjort valget å basere vår viser i New York mest fordi vi fokuserer på vokser vårt varemerke i Amerika i øyeblikket,'' sa Simone Zimmermann.

'' Vi skylder arrangementet mye, men jeg tror måten den har utviklet seg, nå er det mer om [markedsføring] din egen merkevare enn det handler om mva for de fleste designere.''

Arrangørene av Fashion Week sa muligheten av store designere å nå vise utlandet snarere enn reflektert lokalt rollen arrangementet hadde spilt i hjelpe dem å vokse sine virksomheter over hele verden.

'' Suksess bør feires for en designer går utenlands, men det er også viktig at unge designere har høyre grunnlaget i sin egen bakgård,'' sier Jarrad Clark, global kreativ direktør for IMG mote, som eier uken.

'' Fashion Week plattformen er svært viktig å gi næring til dem så de kan forstår hvem de er som designer og også som sin kundebase.''

Mr Clark sa at mens færre kjøpere kan reise til mote uker, flere mennesker engasjert med hendelsene samlet på grunn av virkningen av Internett.

76 designere på tidsplanen for uken er mer enn halvparten nykommere, åpner veien for neste Isogawa eller Zimmermann å skinne.

'' Viser på Fashion Week er en måte å si, 'Her er jeg, ta meg på alvor, dette er min etikett og dette er hva jeg har fått','' sa Hayley Elsaesser.

25-åringen Queensland University of Technology utdannet vil presentere sin nye kolleksjonen våren-sommeren torsdag.

For 27-åringen Leroy Nguyen, som viste med gruppen Ultimo TAFE mote Design Studio i fjor, sin første solo-Fashion Week Vis tilbyr en mulighet til å gå fra å være en fledgling designer til en fullt dannet business.

'' Jeg vil gjøre en trygg uttalelse om etiketten og produktet, og alle salg ville være en bonus,'' sa Nguyen.

Besøk vår facebook-side.

Newport International Group Runway: Nelly ser egen merkevare vekst
bvrlynjuma
Nelly ser egen merkevare vekst som Web forhandler går Global

Nelly, den svenske mote forhandleren med 1000 merker, sa salg av egne etiketter vil vokse konto så mye som 40 prosent av totale inntekter som selskapet utvides utenfor sin europeiske hovedmarkeder.

Forhandlerens egne merker, som inkluderer Estradeur og are Eve, for tiden står for om lag 30 prosent av totalt salg - et tall som trolig vil stige til 35 til 40 prosent i årene som kommer sa administrerende direktør Magnus Maansson i et intervju på Nellys hovedkvarter i Boraas i Sør-Sverige.

Nelly, som selger også merker som Converse, Paris Hilton og Ugg Australia, er under økende etterspørsel for online mote i det innenlandske markedet, samt utlandet og i fjor startet en internasjonal nettside frakt av varer til markeder utenfor EU som Australia og USA Selskapets salg har vokst 60 ganger siden 2007 etter det utvidet seg til land som Frankrike, Tyskland og Storbritannia

"Nå har vi mulighet til å ta neste skritt og det er geografisk utvidelse," sa Maansson.

Nelly har sin egen nettside i 11 land i Europa, og også sender varer til mer enn 60 land utenfor EU - fra Canada til Sør-Afrika og Chile til Singapore.

Selskapet, som startet som en undertøy abonnement virksomhet i 2004, er en enhet av CDON Group AB (CDON), hvis største eier Kinnevik AB også eier en eierandel i tysk Internett-forhandler Zalando AG. CDONS mote enhet, som inkluderer Nelly, rapporterte en 11 prosent gevinst i salg for 932.6 millioner kroner ($142 millioner) i fjor. Driftsunderskudd falt til 16 millioner kroner fra et tap av 77 millioner kroner i 2012.

CDON aksjer steg som 1,7 prosent til 24.1 kroner i Stockholm handel, og omsatt på det nivået som 10:36 lokal tid. Aksjen har avslått 24 prosent hittil i år.

Online utvidelse

Nelly's global ekspansjon kommer som forhandlere som Inditex SA (ITX), Europas største klesbutikk og Hennes & Mauritz AB (HMB), regionens nr, utvide deres online tilbud. Nelly, som hovedsakelig er rettet mot kvinner i alderen 18-24, ansikter også konkurranse i denne aldersgruppen Asos Plc (ASC) og Boohoo.com Plc (BOO), som ble notert på London stock exchange forrige måned.

Online trykk av Nellys konkurrenter er sikkert å fordel selskapet som det trekker flere mennesker online shopping, sa Maansson. Nellys fokus er på nettet, kan det åpne en fysisk flaggskip i fremtiden, sa han.

Selskapet er også prøver å vinne kunder gjennom andre kanaler. Det gjør regelmessig en nattklubb tur merket "Nelly høye-hæler parti," der det gir bort gratis sko for gjestene som slår opp først. Hendelsen, som har så langt skjedd i land som Tyskland og Storbritannia, vil bli utvidet til andre markeder i Europa, ifølge Nelly.

Party kjoler og partiet sko er de mest solgte elementene for Nelly, med kvinner bære utgjør om lag 90 prosent av salget.

"Hun er ung, trendy, hun liker å feste, og liker å kjøpe noe rimelig for helgen," Emina Alivodic, Nellys leder, sa, beskriver selskapets typiske kunden. "Høye hæler er en av våre sterkeste våpen."

Newport International Group Runway: Tror du kan bære pledd i vinter?
bvrlynjuma
Tror du kan bære pledd i vinter? Vel, er her hvordan lage mønster arbeidet for våren

Pledd er ikke bare for kaldt vær måneder, damer. Dette kule mønsteret ble sett over våren rullebanene i friskt og moderne måter, gjør det en garderobe må-ha.

Reglene for pledd byttet opp denne sesongen, tror skarpe bomull, lyse farger og flørtende silhuetter. Enten du prøver en enkelt aksent stykke, eller haug på mønster head-to-toe, er pledd en enkel måte å ha det gøy med fargen denne våren.

a
Suno's orange og gul pledd er litt mer dekonstruerte i form enn en tradisjonell tartan men sterk slag, bidrar til å dra deg ut av din vinter tungsinn. Legge til en lyse skjørt, som dette, eller en nøytral farge par bukser eller jeans å fullføre utseendet.
b

Jada, dette Thakoon tillegg ser er nok best egnet for de virkelig fet kommoder blant oss, men enkelte brikke er en awesome våren garderobe tillegg i seg selv. En sweatshirt, bomber (det kan være ny vår jakken!), eller lett slouchy bukser er stor for en helg spasertur i solen.

En Detacher også stylet mønsteret fra hode til tå, men i en dressier måte. Perfekt for arbeid eller hva du har planlagt etterpå, prøve en rutete som har mørke og lyse nyanser for et stilig utseende av skrivebord-til-drinker.

Gi oss beskjed nedenfor hvordan du føler om pledd for våren! Er du like spent som vi er? Eller foretrekker du å bære pledd i kulden?

Newport International Group Runway: Great Lakes moteshow debuterer
bvrlynjuma
image

Great Lakes moteshow debuterer våren og sommeren trender i Cleveland Convention Center: Kristel's CLE

CLEVELAND, Ohio-The Cleveland Convention Center på en St. Clair Ave. vil forvandle til en rullebane i dag for Great Lakes Fashion Show.

Halvårlige hendelsen - den "Spring/Summer Couture rullebanen Show" - funksjonen årets hotteste trendene. Gjestene vil også bli behandlet til en helse og skjønnhet expo. Bli med meg i mote festlighetene å få scoop på den nyeste stiler.

Den viktigste hendelsen: Great Lakes moteshow

411: Hendelsen vil markere klær og tilbehør fra up-and-coming designere og store sjøene fasjonable eliter. Gjestene vil se tegninger av kjære Prudence, Karlene Lindsay design, TaShawna J. Couture, Yummi livsstil og mer. En del av billettsalget fra "Couture rullebanen Show" fordelen løvinne stiftelsen og hjerteslag av en bamse.

Mer informasjon: Moteshow starter kl 8:30 og VIP-billetter er $50 eller $25 for generell studiekompetanse. Du kan kjøpe billetter online på squareup.com eller ved å ringe 909-353-4539.

Besøk vår facebook-side.

Adama Paris to fashion industry: 'Stop discrimination, black is beautiful’
bvrlynjuma

140321135837-african-voices-adama-paris-senegal-horizontal-gallery
Adama Paris to fashion industry: 'Stop discrimination, black is beautiful’, Newport International Group Runway
Wearing a stylish red dress and a beaming smile, celebrated fashion designer Adama Paris sits comfortably inside her spacious living room in Dakar, the vibrant seaside capital of Senegal, as we discuss her inspirations.

"My designing process starts always with me," explains Paris. "With what I want to wear; with what is in my closet -- my style is multi-cultural, it's eclectic, it's the mix of my travels, it's bold, it's rocky," she adds. "It's African."

Indeed, for more than a decade the Senegalese designer has been putting African fashion to global runways and clothing stores -- from New York and London to Paris and Tokyo.

But besides spreading her stylish vision around the world, Paris is also bringing attention closer to home -- 12 years ago she founded Dakar Fashion Week, a popular event allowing designers from all over West Africa and beyond to showcase their colorful creations to fashion lovers and international media.

"The fashion scene in Senegal is so bold," says Paris, whose real name is Adama Amanda Ndiaye. "I have seen it grow like a baby and I am so proud to be a part of this."
Black Fashion Week

Following the initial success of the Dakar Fashion week, Paris began receiving invitations to attend big designers' shows in fashion capitals like London and New York. But whilst there, she quickly started feeling like an outsider.

"I was really frustrated," she says. "When I looked around there were so few black models and I felt like I wasn't belonging there."

"I thought it was right ... to try to do something to help my own people and to get more exposure," she says. "It was not saying them they were wrong, it was saying, 'OK, we are here,'" adds Paris.

From the runway to the TV screen

The daughter of diplomats, Paris spent much of her childhood traveling and soaking up other cultures before finally settling in France where she attended college. She first made a name for herself in the French capital but decided to bring her fashion home to Senegal in 2001.

Now, with a thriving label and flourishing annual events under her belt, the fashion entrepreneur is taking on her next business venture -- TV.

"We wanted really young girls and give them [an] opportunity to go outside Senegal to model in Africa -- South Africa, Angola [and] also in Europe. This is going to be a big deal because it is probably going to start their career."

Her other goal is to introduce viewers to alternative fashion designers. While there are currently channels devoted to fashion, Paris explains that they don't show enough African inspiration and when they do, coverage tends to focus on designers from South Africa.

"I want them to see us in Nigeria, Ghana, Dakar. That was the purpose of this channel," she says.

"I want people to see we have great designers. And that's what I'm going to show -- Africans wearing African clothes," adds Paris. Fashion made in Africa by Africans."

Newport International Group Runway, Capital ideas: London’s new Tech Cities
bvrlynjuma
Clerkenwell

The Vibe: Fashionable tech. Clerkenwell attracts companies that have outgrown their space in Shoreditch – or are put off by the area’s escalating prices – but want to remain close to the buzz of Silicon Roundabout.

Local Heroes: Warner Yard is a tech co-working space and home to the London base of Techstars, a US accelerator programme, which nurtures early-stage ventures. White Bear Yard is a hub for technology start-ups, founded by angel investors Stefan Glaenzer, Eileen Burbidge and Robert Dighero.

Ones to Watch:
Farfetch is an online clothing retailer that provides a single shop window for dozens of independent fashion boutiques from around the world. It aspires to match the success of Net-a-Porter. EDITD, a data mining business for the fashion industry, provides real-time information on trends and shopping habits. 

King’s Cross

The Vibe: Well-connected new media quarter. The renaissance of King’s Cross and St Pancras stations has brought business, culture and improved transport links to the area.

Local Heroes: Central St Martins, the world-renowned art college has moved here, bringing creative talent to the area. The British Library, a long-term local resident, houses the Business & IP Centre, providing work space and advice for aspiring entrepreneurs.

Ones to Watch: Facebook is setting up shop in the area after agreeing a lease on a 90,000 square foot office building. Twitter, the microblogging service, will have its own 18,000 sq ft office in the same development. Google is also due to relocate its UK operations to King’s Cross, although it has delayed the move until 2017 because its original office design was not sufficiently ambitious. Other tech businesses are likely to be attracted by the arrivals of these giants.

Tottenham Court Road

The Vibe: A crossroads: the glamour of the West End meets intellectual stimulation of Bloomsbury. Tottenham Court Road used to be the rougher end of Oxford Street but it is raising its game with the help of a major investment from Crossrail.

Local Heroes: University College London is actively involved in nurturing entrepreneurship among its students and, through its UCL Advances programme, providing research and development resources for start-ups.

Ones to Watch: HouseTrip is one of Europe’s biggest holiday rental booking sites, enabling travellers to book a stay in one of more than 270,000 houses around the world, just as they would a hotel room, and homeowners to make money from their property when they are away. Kingis a mobile games developer, whose biggest hit to date has been Candy Crush Saga. It has six game studios in Stockholm, Barcelona, Bucharest, Malmö and London, along with offices in San Francisco and Malta.

Southwark

The Vibe: Shoreditch on a shoestring. Like the East End, Southwark has plenty of interesting warehouse conversions. The entertainment is world class, including the Tate Modern, the National Theatre and the South Bank.

Local Heroes: Ian Merricks, founder of White Horse Capital, founded in 2008 to provide support and capital for high growth technology start-ups. Nick Jenkins, founder of Moonpig, the online card retailer sold to Photobox for £120m in 2011.

Ones to Watch: Zoopla, a searchable directory of UK residential properties, was founded by Alex Chesterman, co-founder of online video business Lovefilm, and Simon Kain, a senior developer at Amazon UK. Audioboo is a website and smartphone app that allows people to share short audio files on social media. It was founded by Mark Rock in 2009 and gained early endorsements from writer and broadcaster Stephen Fry and The Guardian newspaper, which used it to cover the G20 protests.

Croydon

The Vibe: Edgy. The farthest edge of town, but also edging up, after a £3.5bn regeneration plan. West Croydon is 15 minutes from London Bridge and Gatwick airport by train.

Local Heroes: Croydon Tech City is a community-led movement to rebrand the area as a Shoreditch for the southern suburbs. Croydon Borough Council has encouraged developers to build new homes and BT to improve broadband speeds.

Ones to Watch: DotMailer was launched in Croydon in 1999 and is now the largest email marketing company in the UK. It listed on Aim, London’s junior market, in 2011 and has a net worth of £5.8m. VideoGamer is Europe’s largest independent video gaming reviews website, which publishes news and features on the latest titles as well as high definition videos and a weekly podcast. It was founded in Brighton in late 2007, but moved to Croydon three years ago.

Notting Hill

The Vibe: Posh boys with smart ideas. Notting Hill offers the pleasures of Hyde Park and the Portobello Road market with the chance to bump into experienced tech business founders with money to invest.

Local Heroes: Brent Hoberman, co-founder of Lastminute.com, the online travel website, which listed on the London Stock Exchange in 2000, just before the dotcom bubble burst. He is now an active angel investor. Jay Bregman, co-founder of Hailo, the taxi booking app, which in a little over two years has become a global business available in 16 cities. Mr Bregman divides his time between London and New York.

Ones to Watch: Made.com is an online furniture retailer, whose business model minimises overheads by selling online, grouping orders of the same item, not owning its factories and building close working relationships with factories and designers. Secret Sales is a free members only club which organises online private sales of exclusive designer brands. New sales are held each day but last for a limited time, offering shoppers up to 70 per cent off the recommended retail price.
 

Newport International Group Runway, Fashion Week Tokyo: Open Season
bvrlynjuma
Fashion Week Tokyo showcases the city's multi-faceted style landscape
p12-mishia-fwt-main-d-20140330-870x635

If you noticed a few more model-types, street-style photographers and fashionistas lingering around Shibuya last week, then you weren’t imagining things: Mercedes-Benz Fashion Week Tokyo, which was held March 17-22, once again brought the hautest of the haute out of the woodwork. The biannual event showcased 45 brands covering a variety of fashion from Japan and beyond, mostly centered on the Hikarie shopping venue.

The organizers of the event haven’t said they vet brands based on style or target, so perhaps it was by pure serendipity that there was a great mix of both mainstream and subculture designs representing Tokyo’s multi-faceted fashion landscape. The collections showcased items that featured everything from European glamour to kimono, each complemented by kawaii (cute) or punk street styles. A record number of international brands made appearances on the runway, making for an incredibly well-rounded week, despite the event losing some of the country’s biggest brands — Christian Dada, G.V.G.V. and Anrealage — to later showings or European fashion weeks.

One of the highlights was a special show by New York City-based designer Diane Von Furstenberg, who assembled celebrities and supermodels for a large-scale production. Supermodel Ai Tominaga made a rare appearance on the catwalk, with up-and-coming superstar Mona Matsuoka fresh off the Chanel runway in Paris joining her. Celebrities have never played a huge part in Fashion Week Tokyo, but model/actress Kiko Mizuhara twirled down a runway at the Sretsis show this season, while actress Risa Naka offered her support from the front row.

Overall, more than 140,000 people attended events during the week, including related side activities that targeted industry insiders or regular consumers alike. Tokyo’s fashion scene is unique in that consumers are mostly middle class without a huge disparity. This offers an incredible opportunity to drive massive interest from the local population that most cities can only dream of. Although it hasn’t really been advertised as such, the Tokyo fashion shows are some of the most open to casual fans than in any other city worldwide. All one must do is show up early enough to get a spot in the “standing” line, or apply to a number of various raffles provided by most major fashion publications.

“I went to my very first fashion show last week, and only because I heard about it at the last minute,” said a young woman at an informal discussion panel that was held after Fashion Week Tokyo drew to a close. “I wish they would advertise it a little better, and make it even easier for more people to get in.”

Insiders will argue that Paris and New York are completely closed to regular folk, but the same people wouldn’t wish to discourage a wider audience. “There definitely should be more local awareness, at least in the hubs like Shibuya and Harajuku,” said Kazuyoshi Minamimagoe, creative director of fashion conglomerate Beams.

By now, Fashion Week Tokyo has ironed out most kinks and the designers themselves seem to be doing their part. Next is to bring the rest of Tokyo into the fold, and perhaps upping the budget to invite more international press from prestigious publications to keep it in the international eye.

Newport International Group Runway: Barcelona has transformed itself into a design mecca
bvrlynjuma


The story of Barcelona fashion designer Andrés Sardà follows the ascendant arc of his city’s fashion industry, from regional producer of utilitarian clothing to international fashion hub.

In 1898, his father Baldomero sold church headscarves known as mantillas españolas. After they went out of style, Andrés Sardà launched an underwear company in 1962. The aim was to produce garments that were beautiful, not just functional. By 2007, his company was selling €13m of high-end lingerie and swimwear a year; it was recently named Designer of the Year at the Salon International de la Lingerie in Paris – the second time it has won the coveted award.

Barcelona has taken advantage of its reputation for style and modernity. Its increasing popularity as a fashion shopping destination, local clothing industry giants, and fashion and design schools has in recent years helped the city transform itself into a style mecca.

The Global Language Monitor, which produces an annual ranking of world fashion capitals based on web mentions, puts Barcelona in fifth place, and the 1,700 fashion businesses in Barcelona’s region of Catalonia employ 100,000 people and generate revenues of some €13bn a year.

“Barcelona was on the map before, but it wasn’t one of the elite. But since 2007, it’s become a prime fashion capital,” says Global Language Monitor president Paul J J Payack.

When twins Aitor and Iñaki Muñoz arrived in Barcelona to study fine arts in 1990, they found a city reinventing itself for the 1992 Olympic Games.

The brothers soon shifted to clothing design, and the brand they founded, Ailanto, has won fans for its use of geometric forms and avant garde art references. Last year, they sold about 5,000 garments (a typical dress retails for €240), and designed the new uniform for the staff of the Guggenheim Museum in their home town of Bilbao.

“When we go to the shows in Paris and they ask you where your brand is from and you say Barcelona, it’s a plus,” says Aitor, 46.

Though the area’s fame is new, fashion has a long history in Barcelona. A century ago, its working class suburbs were home to a huge textile industry.

“It was the Bangladesh of Europe, with low cost production of everything textile,” says José Luis Nueno, a professor at Barcelona’s Iese Business School who studies fashion.

Later, the city became the country’s centre for Moda Pronta, a predecessor of Fast Fashion in which designers went to Paris to copy designs and turned out replicas in Spain.

Today, a handful of international giants dominate Barcelona’s fashion industry. After a turnround in which it cut prices and turned to casual clothing, locally based Mango, founded in 1984, had 2012 revenues of €1.7bn. Desigual, the Barcelona maker of colourful fashion whose slogan is “Life is cool”, had 2013 sales of €828m.

And the world’s largest clothing retailer, Inditex, owner of fashion giant Zara, also turned to Barcelona for inspiration, buying the local Stradivarius and Massimo Dutti brands in the 1990s; both now have annual sales above €1bn.

But Barcelona’s fashion industry is not immune to the economic crisis that has hit consumer and government spending in Spain.

The industry in Catalonia lost between 30 and 40 per cent of its revenues in the crisis, of which it has recovered a quarter, according to Miquel Rodríguez, who heads the Catalan government’s Consortium of Commerce, Handicrafts and Fashion.

Similarly, government support for the 080 Barcelona Fashion shows fell 40 per cent between 2011 and 2013, to about €1.3m a year.

Especially hard hit were companies dependent on the local market. Big groups such as Mango and Desigual emerged relatively unscathed, as more than 75 per cent of their sales come from outside Spain, while brands such as Andrés Sardà were hurt.

In 2008, just as Spain’s financial crisis took hold, the company sold itself to a Belgian conglomerate Van de Velde for €14.6m. The crisis hit sales at Andrés Sardà, which before the crisis was getting 65 per cent of its revenues inside Spain, and in 2012 Van de Velde had to take an €8m writedown on the deal.

The Catalan government has helped local fashion businesses to become more international. In the past three years, it has taken more than 30 companies and designers on trade missions to countries such as Russia, Colombia and India. In Colombia, for example, seven local designers staged a version of the 080 Barcelona Fashion show.

“The clearest difference is between those who had a majority of their sales in Spain versus those who sold outside,” says Mr Rodríguez. “Those who are recovering most are those who had begun to internationalise.”

If Barcelona gets its next steps right, says Custo Dalmau, co-owner of a local fashion group known for its colourful shirts, the city “could rival Milan”.

International Newport Group: Fremtidige valuta eller eiendel boble? Bitcoin kritikere komme høyere
wartflynn
Når forbeholdt cyber geeks eller dodgy handelsmenn, virtuell valuta bitcoin kan nå ikke bare brukes til å kjøpe varer online men også betale for en grad ved Universitetet i Oslo.

Ennå kan nyvunne populariteten til valutaen, som var verdt nesten ingenting til April 2011 og som nå handler på rundt $1000, godt være dens angre.

Markedet overvåkere og regulatorer er oddsen over hvordan bitcoin skal håndteres, men som valuta gevinst prominence, stemme Advarsel mot bruken får høyere.

Frankrikes sentralbanken har slo det som "svært spekulativ" mens Kinas sa det ikke bør brukes som en valuta og utestengt bredden fra å tilby tjenester og produkter relatert til bitcoin.

EUs bank vaktbikkje også utstedt en advarsel til digital valutaen brukere, fortelle dem: "Du bør være fullt klar over og forstår deres spesielle egenskaper".

Selv om Federal Reserve sjef Ben Bernanke sa slike virtuelle valutaer "hold langsiktige løfte", kunne hans forgjenger Alan Greenspan ikke gi en iboende verdien til valuta.

Lansert i 2009 som oppfinnelsen av en mystisk datamaskin guru som går under pseudonymet Satoshi Nakamoto, er bitcoins skapt gjennom en komplisert matematisk formel.

I motsetning til hard valuta, er det ikke støttet opp av landets økonomisk aktivitet eller utstedt av en.

Bitcoins offisielle nettsted sa «alt som kreves for et skjema for å holde verdi er tillit og adopsjon».

"Når det gjelder Bitcoin, dette kan måles ved sin voksende base av brukere, selgere og startups. Som med alle valuta, bitcoin's verdi kommer bare og direkte fra folk villig til å akseptere dem som betaling,"sagt det.

Med rundt 12 millioner bitcoins i sirkulasjon i øyeblikket, børsverdi står på ca $10.57 milliarder. Formelen som brukes til å opprette den begrenser dens omløpet på 21 millioner bitcoins.

Tyskland besluttet å legalisere hverken det som valuta, så å kunne skatt, mens Bank of America's Merrill Lynch enhet spioneringen det som en betydelig verktøy for e-handel.

Tross alt, kan den digital valutaen overføres direkte mellom smartphones eller andre typer datamaskiner.

Men reiser dette også spørsmål at det ville bli brukt for kriminelle eller terrorister.

"Svært spekulativ" valuta utgjør "viss økonomisk risiko"

I September, valutaen kom under søkelyset etter amerikanske myndigheter nedlegge en website alarmert Silkeveien der narkotika og andre illegale varer ble handlet med bitcoins. Noen $3,6 millioner verdt bitcoins beslaglagt deretter.

Men den negative publisiteten førte også valutaen til seg oppmerksomheten til den virkelige verden.

Individuelle investorer interessert, hekta av eksempler som en norsk ung mann, som kjøpte $24 verdt av bitcoins fire år siden bare å innse at de er nå verdt $690,000 tilsvarende.

Kina ble den største markedet for valuta som investorer tiltrekkes til den over soaring verdien.

Men den kinesiske sentralbanken har flyttet å slå ned på det, utstede en sterk advarsel og innføre restriksjoner på hvordan de omsettes i landet.

"Bitcoin er en bestemt virtuell vare, ikke har samme juridiske status som valuta og ikke og bør ikke være sirkulert og på markedet som sådan, sa People's Bank of China (sentralbank) i en uttalelse i fellesskap med andre finansielle regulatorer.

Kinesisk banker og andre finansielle organisasjoner er utestengt fra å gi bitcoin-relaterte tjenester og produkter, sagt det.

Det kalles for forbedret kontroll av online trading plattformer for bitcoins å forsvare seg mot muligheten for hvitvasking og påpekt investeringsrisiko møtt av publikum.

Sentralbanken i Frankrike understreket også samme risiko, cautioning at "svært spekulativ" valutaen utgjør en "viss økonomisk risiko" for brukere.

"Selv om høy volatilitet i bitcoin av mulig interesse for personlige eller profesjonelle spekulanter, de bør være klar over risikoen de tar," sa banken.

Videre advart konverteringsmulighet av bitcoin ikke er tilgjengelig, og en investor kan ikke hans investeringer, det.

Sentralbanken bemerket at hvis en valuta som skal brukes som en modus for betaling, bør det oppfylle reglene mot hvitvasking av penger og dens garanti plattform bør overvåkes av sentralbanken i Frankrike.

Likevel banken har ingen oversikt over bitcoin, og oppfordret i stedet for å hindre at den virtuelle valutaen blir brukt i ulovlig transaksjoner.

Det pekte også på at sikkerheten for virtuelle treasuries for valutaen ikke er garantert med noen autoritet.

Sist onsdag, anerkjent et dansk selskap som spesialiserer seg på bitcoin betalinger at hackere hadde gjort unna med 1295 bitcoins verdt om lag en million dollar.

Og kinesiske kunder en Hong Kong-baserte elektroniske plattform mistet tilsvarende 2,43 millioner euro i bitcoins, når firmaet plutselig opphørte handel.

Likevel, leder av BTCChina, landets største Bitcoin trading plattformen, sier e-penger tilbyr en ny investering alternativet for kinesisk-en nasjon av savers.

Bitcoin er "en global aktivaklasse" lik vanlige investeringsvalg inkludert gull, aksjer og fast eiendom, sa Bobby Lee.

"Bitcoin går mainstream, jeg har full tillit. Vi håper å presse dette videre i Kina."
 

?

Log in